tml> Мисливця - про СВТ
ВЫ ПОПАЛИ НА СТРАНИЦУ ПЕЧАТИ, ЧТОБ ПЕРЕЙТИ НА САЙТ НАЖМИТЕ ПО ЭТОЙ ССЫЛКЕ >>>
Мисливця - про СВТ

Мисливця - про СВТ

Газова камера постачена регулятором, що міняє (у відомих межах) кількість газів, що відводять зі стовбура. Це дозволяє змінювати швидкість відходу затвора в крайнє заднє положення, що забезпечує надійність роботи в різні умовах
Гвинтівка складається зі стовбура й стовбурної коробки; газоотводного, що перезаряджає, замикаючих і ударно-спускового механізмів; магазина, ложі й стовбурної накладки
Стовбур зі стовбурною коробкою в зібраному виді включає надульник (для зменшення віддачі); газоотводний механізм, що складається з газової камори з отвором у стовбурі, регулятора й патрубка; газового циліндра зі штоком і штовхальником із пружиною (частина перезаряджаючого механізму); прицілу; відбивача з остановом затвора; разобщителя автоматичного спуска; втулки стовбурної коробки й запору втулки з упором і пружиною
Варто звернути увагу на те, що прицільні пристосування треба пристрелять під спеціальний мисливський патрон 7,62X53 на різні відстані, тому що його траєкторія польоту кулі відрізняється від бойового патрона
Варто трохи загострити увага на газовому регуляторі. По його окружності розташовано 5 поперечних отворів різного діаметра. Установкою регулятора на необхідний отвір і досягається зміна кількості газів, що відводять. Діаметри отворів показані цифрами на бічних площинах п'ятигранної- голівки регулятора. За допомогою ключа швидко й легко можна встановити регулятор на будь-якому отворі. Поздовжній канал усередині регулятора служить для відводу газів на поршень. Газовий циліндр зі штоком і штовхальником приймає й передає на стебло затвора енергію газів, що відводять із каналу стовбура
Втулка стовбурної коробки обмежує рух затвора при відході назад. Канал, висвердлений усередині її, зроблений для проходу шомпола ' при очищенні стовбура гвинтівки
Замикаючий механізм міцно замикає стовбур при пострілі. Основні його частини: ост затвора з вибрасивателем і ударником, стебло затвора, поворотна пружина з напрямним стрижнем і трубкою, кришка стовбурної коробки
Ост затвора з вибрасивателем і ударником замикає патронник, передає удар курка на капсюль-воспламенитель, витягає стріляну гільзу з патронника, подає черговий патрон
У задній частині затвора розташовано два бічних виступи. Взаємодіючи зі стеблом затвора, вони забезпечують зчеплення й розчіплювання затвора зі стовбурною коробкою. Стебло затвора служить для напрямку руху затвора уздовж стовбурної коробки, зчеплення й розчіплювання затвора зі стовбурною коробкою. У гребені стебла проходить канал (гніздо) для поворотної пружини й жолоб для приміщення самого затвора. Із правої зовнішньої сторони стебла є рукоятка для відкривання затвора рукою
Ударно-спусковий механізм поєднує наступні деталі: спускову скобу, курок, автоматичний спуск, що направляє стрижень бойової пружини, опорний штифт, бойову пружину, коромисло, спусковий гачок, вісь спускового гачка, спускову тягу із пружиною, запобіжник зі стопором, пружиною й засувкою, засувку магазина, пружину засувки магазина, вісь засувки магазина
Курок з напрямним стрижнем і бойовою пружиною служить для нанесення удару по ударнику. Автоматичний для запобігання спуска курка з бойового взводу при недозакритому затворі. Спускова тяга має призначення звільняти бойовий взвод курка із шепотіла коромисла. Спусковий гачок із пружиною служить для приведення в дію частин ударно-спускового механізму
Мисливцеві - про СВТДля неповного розбирання треба насамперед вийняти магазин. Для цього опустити хвіст засувки магазина вниз і, натискаючи на засувку, вийняти магазин, повертаючи його вперед. Потім зняти кришку стовбурної коробки, для чого вперти гвинтівку спусковою скобою в стіл, віджати хвіст засувки нагору, просунути кришку коробки вперед до відмови й, упираючи великий палець правої руки в голівку напрямного стрижня, відокремити кришку, піднімаючи її  
передній кінець нагору. Обережно звільнити поворотну пружину до упору голівки стрижня в задню стінку стовбурної коробки. Відтягнути поворотну пружину до виходу напрямної втулки із гнізда стебла, відвести напрямний стрижень убік і вийняти пружину зі стебла затвора. Відтягнути стебло затвора назад, стежачи за тим, щоб напрямний виступ на його правій стінці вийшов з паза стовбурної коробки. Потім, повертаючи за рукоятку, підняти праву стінку стебла й дослати його вперед до відмови. Підняти після цього затвор за рукоятку нагору й вийняти зі стовбурної коробки. Для відділення кістяка затвора від стебла треба подати ост назад до відмови, підняти його задній кінець і зрушити ост уперед, відокремивши його від стебла
Для повного розбирання варто відокремити ударно-спусковий механізм і ложу від стовбура, а потім відокремити газовий циліндр, шток і штовхальник стебла затвора. Після цього зняти газовий регулятор і патрубок. Для чищення можна вийняти ударник з кістяка затвора, для чого виштовхнути вибивачем штифт ударника й вийняти ударник спружиной.
Варто звернути увагу на те, що мисливцеві особливо дбайливо треба ставитися до газового регулятора. Правильне положення регулятора має виняткове значення для безвідмовної й довгострокової роботи гвинтівки. Якщо поставлений отвір для даних умов стрілянини недостатньо,  то це відразу  ж  відіб'ється  на затворі, що не дасть повного відходу назад, що приведе до недостатньо енергійного викидання гільзи й викличе затримку. Якщо ж регулятор поставлений на надзвичайна великому отворі, то гвинтівка також буде працювати ненормально, а її частини почнуть швидко зношуватися. Цю несправність можна визначити по ознаках, що кидаються в очі: надмірно різкому викиданню стріляної гільзи, зриву затвора з останове в заднім положенні, коли витрачені патрони, різкому удару затвора й стебла при відході в крайнє заднє положення
Узимку регулятор ставиться більшим отвором, улітку — меншим
Для перестановки регулятора потрібно: 1-вийняти магазин; 2— відтягнути затвор назад до відмови й поставити його на останов. Для цього останов піднімає догори пальцем через вікно стовбурної коробки, а рукоятка стебла затвора потім звільняється; 3 — витягнути шомпол, зняти ложевое кільце й відокремити кожух; 4 — відвести газовий поршень назад і повернути патрубок ключем на пів-обороту; 5 — установити горизонтально (угорі) необхідну грань регулятора й закріпити ключем патрубок; 6 — закрити затвор, поставити кожух на місце, надягти ложевое кільце, вставити шомпол і магазин
Смизивать гвинтівку треба змащенням, що відповідає сезону. При температурах нижче 35 "З потрібно застосовувати дуже рідке мастило, що складається з 80 % гасу й 20 % веретенного масла